آفرینک
X

موش سرآشپز Ratatouille (2007)

موش سرآشپز Ratatouille

انیمیشن موش سرآشپز Ratatouille درباره موش کوچکی است که می‌تواند بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای پاریس را بپزد! ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • آمریکا
  • 8.0 امتیاز
  • 2+ ساعت
  • دوبله
  • 7+ سال
  • FHD

معرفی موش سرآشپز

دیدن یک موش کوچک در آشپزخانه، اصلا اتفاق خوشحال‌کننده‌ای نیست، اما حتما «رمی» را نمی‌شناسید! رمی کیست؟ رمی یک موش بسیار خاص است که مزه‌ها و بوها را بهتر از همه موش‌ها و حتی انسان‌ها می‌فهمد و با داشتن این مهارت خارق‌العاده، نمی‌تواند مثل بقیه موش‌ها هر غذایی را از هر جایی پیدا کند و بخورد. رمی با این اوضاع، باید همیشه دنبال بهترین غذاها بگردد و خب باید بگوییم که پیدا کردن غذاهای عالی برای یک موش کوچولو، اصلا کار راحتی نیست. انیمیشن سینمایی موش سرآشپز با دوبله فارسی که در ایران با اسم «راتاتویی» هم مشهور شده است، داستان ماجراهای موش کوچولوی داستان ما را به‌صورت کامل تعریف می‌کند و اگر دوست دارید بدانید رمی قرار است چه کارهای عجیبی انجام دهد، با ما به بخش بعدی بیایید که ادامه ماجرا را برای شما بگوییم!

داستان موش سرآشپز چیست؟

ماجرا از جایی شروع می‌شود که رمی و خانواده‌اش، از خانه روستایی خارج شده و رمی در خیابان‌های پاریس گم می‌شود. البته که این گم‌شدن، یک فرصت تازه برای او است و رمی با خوش‌شانسی تمام، وارد رستوران فوق‌العاده‌ای می‌شود که قبلا به گتسو، سرآشپز مشهور پاریس و الگوی زندگی رمی، تعلق داشت. رمی در آن‌جا، به یکی از دستیارهای تازه‌کار رستوران یعنی لینگوینی، کمک می‌کند که سوپ روز را از خراب‌شدن نجات دهد و از همان لحظه، این دو با هم دوست شده و کارشان را شروع می‌کنند. لینگوینی با کمک رمی، بهترین غذاها را می‌پزد، اما طولی نمی‌کشد که سرآشپز رستوران، راز او را می‌فهمد و دردسرها از همان لحظه شروع می‌شود! اما آیا رمی و لینگوینی می‌توانند اوضاع را به حالت اول برگردانند؟ برای پاسخ به این سوال باید با فرزند خود به تماشا انیمیشن موش سرآشپز بنشینید!

جزئیات مهم کارتون سینمایی موش سرآشپز با دوبله فارسی

انیمیشن آشپز کوچولو با طراحی فوق‌العاده خود، یکی از خاص‌ترین انیمیشن‌های پیکسار است که گروه طراحی آن، برای به‌تصویر کشیدن هر چه بهتر انواع خوراکی‌ها، قبل از طراحی بخش‌های مختلف، به مشهورترین کلاس‌های آشپزی رفته‌اند. با توجه به این موضوع، عجیب نیست که بدانید طراحی انواع غذاها، سبزیجات و حتی شخصیت های کارتون موش سر آشپز، خارق‌العاده است و به یک شاهکار هنری شباهت دارد. با اینکه این انیمیشن طرفداران زیادی داشت، اما هیچ تصمیمی برای ساخت انیمیشن موش سرآشپز 2 گرفته نشده‌است.
علاوه بر طراحی، صداگذاری‌های هر کاراکتر توسط هنرپیشه های موش سرآشپز، به‌طرز فوق‌العاده‌ای باعث جذابیت هر چه بیشتر این کارتون شده است و خوشبختانه این جذابیت، در انیمیشن Ratatouille با دوبله فارسی هم حفظ شده است. شما می‌توانید همراه با بچه‌ها، از تماشا نسخه دوبله فارسی کارتون موش سرآشپز 1 حسابی لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم با تماشا موش سرآشپز با کلاه همراه با کودکان، این فرصت را در اختیار فرزندان‌تان بگذارید که همه جزئیات مهم این کارتون را درک کنند. سپس بعد از پخش این انیمیشن، درباره نکات مهم این کارتون با هم حرف بزنید!

نکات مثبت و آموزنده انیمیشن Ratatouille برای بچه ها

تماشا این کارتون برای بچه‌های بالای 7 سال کاملا مناسب است. مهم‌ترین پیام های مثبت این انیمیشن شامل موارد زیر هستند:

  • دنبال کردن رویاها و اهداف خود؛

  • قدردانی از دوستان؛

  • اهمیت روابط خانوادگی و ارزش حضور اعضای خانواده در زندگی افراد؛

  • کمک به همدیگر برای گذر از چالش‌ها و موانع؛

  • انجام کارها به‌صورت تیمی و استفاده از تمام توانایی‌ها و مهارت‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک.

بچه‌ها در همان لحظه‌های اول این کارتون، با شخصیت های کارتون موش سرآشپز روبه‌رو شده و متوجه می‌شوند که قرار نیست همه اعضای یک خانواده، کاملا شبیه هم باشند. می‌توانید با استفاده از تفاوت رمی با اعضای خانواده‌اش، درباره شخصیت منحصر به‌فرد هر انسان یا حتی موجود زنده، با بچه‌ها صحبت کرده و به آن‌ها بگویید که متفاوت بودن با بقیه، کاملا عادی است و نباید به این دلیل، حس بدی به خود داشته باشند و یا اینکه دوستان و هم‌کلاسی‌های خود را به خاطر تفاوت‌شان با بقیه، اذیت کنند.
در ادامه، کودکان می‌بینند کاراکترهای موش سرآشپز، هر کدام اشتباهاتی را مرتکب شده و باعث رنجیدن اطرافیان‌شان می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث اتمام دوستی و همکاری آن‌ها هم شود، اما هر کدام از شخصیت‌های اصلی، متوجه اشتباه خود شده و سعی می‌کند که رفتار نامناسب خود را جبران کند. از این بخش انیمیشن موش سرآشپز کمک بگیرید و درباره مسئولیت‌پذیری، با بچه‌ها صحبت کنید. به آن‌ها بگویید که همه ما در مسیر زندگی خود، اشتباهات کوچک و بزرگی مرتکب خواهیم شد و مسئله مهم این است که بتوانیم این اشتباهات را پیدا کرده و آن‌ها را جبران کنیم.
علاوه بر همه نکات مهمی که اشاره کردیم، می‌توانید با توجه به روحیات و شخصیت فرزندان‌تان، درباره موارد زیر هم با کودکان حرف بزنید:

  • زورگویی در محیط مهد، مدرسه یا کار و نحوه مواجه‌شدن با آن؛

  • تمرکز بر آینده در عوض افسوس‌خوردن برای گذشته؛

  • انتخاب مسیر زندگی خود بر اساس علایق و آرزوهای فردی.

تماشا و دانلود آنلاین انیمیشن موش سرآشپز با دوبله فارسی کامل در آفرینک

در آفرینک امکان تماشا آنلاین کارتون موش سرآشپز با دوبله فارسی کامل فراهم شده است و می‌توانید این کارتون را به‌صورت آنلاین و رایگان، برای کودکان پخش کنید. علاوه بر تماشای آنلاین، امکان دانلود انیمیشن Ratatouille با دوبله فارسی کامل از اپلیکیشن آفرینک فراهم شده است و می‌توانید پس از دانلود، این کارتون را به‌صورت آفلاین با بچه‌ها و بقیه اعضای خانواده تماشا کنید. رمی در طول این کارتون، انواع غذاهای خوشمزه را می‌پزد و احتمالا حتی بدغذاترین بچه‌ها هم بعد از تمام‌شدن این کارتون، دل‌شان یک بشقاب راتاتویی خوشمزه بخواهد.پس آماده باشید!

اگر فرزند شما از تماشا انیمیشن موش سرآشپز لذت برد، پیشنهاد می‌کنیم انیمیشن الفکین ها : پخت و پز متفاوت و انیمیشن زوتوپیا را نیز برای او در آفرینک پخش یا دانلود کنید.