آفرینک
X

سریال باب اسفنجی SpongeBob (1999)

باب اسفنجی SpongeBob

کارتون باب اسفنجی SpongeBob با شخصیت‌های بامزه، همه بچه‌ها را به دنیایی جذاب و جزیره‌ای جالب و عجیب، در اعماق اقیانوس آرام می‌برد. ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • آمریکا
  • 8.2 امتیاز
  • دوبله
  • 6+ سال

فصل 13 سریال باب اسفنجی

فصل 10 سریال باب اسفنجی

فصل 9 سریال باب اسفنجی

فصل 8 سریال باب اسفنجی

فصل 7 سریال باب اسفنجی

فصل 6 سریال باب اسفنجی

فصل 5 سریال باب اسفنجی

فصل 4 سریال باب اسفنجی

فصل 3 سریال باب اسفنجی

فصل 2 سریال باب اسفنجی

فصل 1 سریال باب اسفنجی

فصل 2 (نسخه قدیمی) سریال باب اسفنجی

فصل 1 (نسخه قدیمی) سریال باب اسفنجی

معرفی سریال باب اسفنجی

باب اسفنجی بامزه و دوست‌داشتنی را تقریبا همه می‌شناسند! فرقی ندارد چه سنی داشته باشید، با دیدن کارهای باب‌اسفنجی و دوستان او در جزیره بیکینی باتم دوردست، از ته دل خواهید خندید؛ شاید همین موضوع، بزرگ‌ترین نقطه قوت کارتون باب اسفنجی باشد. اما قبل از اينکه فرزندتان شروع به تماشا کارتون باب اسفنجی کند، با ما همراه شوید تا نکات مهم و داستان کامل این انیمیشن سریالی جذاب را برای شما تعریف کنیم!

داستان کارتون SpongeBob با دوبله فارسی

کارتون باب اسفنجی درباره یک اسفنج دریایی زرد رنگ است که در یک خانه آناناسی در جزیره بیکینی باتم زندگی می‌کنند. بیکینی باتم کجاست؟ خب باید بگوییم که این جزیره عجیب و جذاب، در کف اقیانوس آرام قرار دارد و انواع موجودات دریایی بامزه هم در همان‌جا زندگی می‌کنند. باب اسفنجی شلوار مکعبی با صمیمی‌ترین دوست خود یعنی پاتریک که یک ستاره دریایی است، هر روز انواع ماجراها را تجربه می‌کنند. مشکلات مختلف را حل کرده و البته اغلب اوقات مشکلات جدید درست می‌کنند، سر به‌سر اختاپوس گذاشته و هر روز، به‌معنای واقعی کلمه زندگی می‌کنند!

جزئیات مهم و جالب انیمیشن سریالی باب اسفنجی

سریال باب اسفنجی یکی از مشهورترین و البته یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سریالی در دنیا است. کودکانی که اولین فصل این کارتون را در سال 1999 تماشا می‌کردند، الان بزرگ شده و هنوز هم با اشتیاق با فرزند خود این کارتون را تماشا می‌کنند.
بدون شک هیچ‌کس نمی‌دانست که این اسفنج دریایی به یکی از پرطرفدارترین کارتون‌های جهان تبدیل مي‌شود. اما با گذشت زمان کم، باب اسفنجی دوست‌داشتنی به همراه پاتریک با ماجراهای مهیج وخنده دار خود توجه افراد زیادی را جلب کرده و روز به روز به مخاطبین این کارتون افزوده شد.
نکته جالبی که احتمالا از شنیدن آن تعجب خواهید کرد این است که کارتون SpongeBob از سال 2003 تا 2021 هر سال به جز سال 2008، جایزه محبوب‌ترین کارتون سال را از آن خود می‌کرد. 
در پایان فصل 13 این سريال، مجموع همه قسمت ها کارتون باب اسفنجی به بیش از 250 اپیزود رسیده و این سریال کارتونی به یکی از طولانی‌ترین کارتون‌ها تبدیل شده است. کارگردانان این کارتون در طی این 23 سال از ساخت و پخش آن، چند بار تغییر کرده‌اند و خوشبختانه همه آن‌ها موفق شدند که محبوبیت و جذابیت این سریال و البته کاراکترهای آن را به‌خوبی حفظ کنند. همه قسمت ها سریال باب اسفنجی کوتاه و حدودا 11 دقیقه بوده و اپیزودهای ویژه آن، بین 22 تا 44 دقیقه هستند. به همین خاطر، کودکان کم سن و سال نیز به‌راحتی می‌توانند هر اپیزود را دنبال کرده و از ماجراهای آن لذت ببرند.
پیشنهاد می‌کنیم با تماشا کارتون باب اسفنجی با کیفیت عالی و دوبله فارسی کامل همراه با بچه‌ها، این فرصت را در اختیار آن‌ها بگذارید که تمام جزئیات هر اپیزود را به‌خوبی درک کنند و علاوه بر لذت بردن از ماجراهای آن، نکات مهمی را نیز بیاموزند. اگر دقیقا نمی‌دانید که بچه‌ها از تماشا کارتون باب اسفنجی با دوبله فارسی کامل چه پیام‌های مثبتی دریافت خواهند کرد، به بخش بعدی بیایید که 5 مورد مهم آن را با شما در میان بگذاریم.

5 پیام مثبت سریال باب اسفنجی برای بچه ها

تماشا این سریال انیمیشنی، برای کودکان بالاتر از 6 سال، کاملا مناسب است. بچه‌ها از همان قسمت 1 کارتون باب اسفنجی در فصل اول با شخصیت‌های مثبت و گاهی منفی این کارتون همراه شده و ماجراهای متفاوتی را تجربه می‌کنند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارزش‌های تاکید شده در این سریال کارتونی، شامل این موارد هستند:

  • ارزش دوستی و کنار هم بودن؛

  • احترام به خود و تلاش برای انجام بهترین کار ممکن در هر شرایط؛

  • فرآیند دائمی یادگیری چیزهای جدید و استفاده از آن‌ها در زندگی روزمره.

هر قسمت جدید کارتون باب اسفنجی با یک داستان تازه آغاز می‌شود. بچه‌ها گاهی همراه با باب اسفنجی و دوستان‌اش به مدرسه می‌روند و گاهی در رستوران آقای خرچنگ، کارکردن باب اسفنجی را می‌بییند. در هر محیط جدید، باب اسفنجی یک ماجرای تازه را به‌وجود آورده یا به‌نحوی در آن مشارکت می‌کند.
گاهي رفتارهای باب اسفنجی باعث ایجاد اتفاق‌های ناخوشایندی می‌شوند که بچه‌ها از طریق آن یک درس تازه را یاد می‌گیرند. سریال چند قسمتی باب اسفنجی در هر اپیزود خود، یک موضوع آموزنده برای کودکان دارد، اما با توجه به همه قسمت های کارتون SpongeBob والدین می‌توانند درباره 5 پیام مثبت و مهم آن با فرزندان خود صحبت کنند. در ادامه، به بررسی این پیام‌های مثبت می‌پردازیم.

1- اهمیت تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف مختلف

از همان قسمت اول تا قسمت آخر سریال باب اسفنجی در هر فصل، بچه‌ها می‌بینند که کاراکتر اصلی همیشه سعی می‌کند یک فعالیت جدید انجام داده و به یک هدف مهم خود دست پیدا کند. از به‌دست آوردن عنوان بهترین آشپز رستوران تا کسب گواهینامه قایق‌رانی در جزیره، باب‌اسفنجی همیشه تلاش دارد که به هدف تعیین‌شده خود برسد.
یکی از تکيه‌کلام‌های همیشگی او این است که «من آماده‌ام» و بچه‌ها با دیدن این رفتار خاص او، می‌توانند تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف را یاد بگیرند. در صورتی که فرزندان شما به‌سرعت از انجام‌دادن وظایف‌شان خسته می‌شوند و یا احساس می‌کنند که توانایی لازم برای رسیدن به اهداف‌شان را ندارند، می‌توانید از این خصوصیت اخلاقی مهم باب اسفنجی کمک بگیرید. به آن‌ها یادآوری کنید که هیچ‌کس به‌صورت سریع و ساده به اهداف خود نمی‌رسد و برای رسیدن به هر هدف و موفقیتی، باید تلاش کنند و البته آماده باشند!

2- مهربانی، کمک به دیگران و شناخت مرزهای اخلاقی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های اخلاقی باب اسفنجی، مهربان بودن او است. باب اسفنجی همیشه و همه جا، به همه کمک می‌کند و گاهی آن‌قدر در این کار غرق می‌شود که با مهربانی بیش از حدش، به اطرافیان خود آسیب می‌‌زند.
با کمک این موضوع، درباره اهمیت مهربانی و کمک به دیگران، با فرزندان خود گفت‌وگو کنید. روش درست انجام این کار را به آن‌ها آموزش داده و البته به آن‌ها حد و مرز کمک‌کردن را هم بیاموزید.
می‌توانید از اغراق در کمک کردن یا مهربان بودن و آسیبی که در پی این رفتارها ایجاد می‌شود، با بچه‌ها حرف بزنید. به آن‌ها بگویید که اغراق در هر چیزی، بد است و این موضوع می‌تواند به همه آسیب برساند.

3- دوستان و ارزش آن‌ها در زندگی

علاوه بر باب اسفنجی، دوستان او مخصوصا پاتریک، مهم‌ترین کاراکترهای سریال باب اسفنجی هستند. اهمیت حضور دوستان در زندگی و ایجاد روابط خوب با آن‌ها، چندین و چند بار در انیمیشن سریال باب اسفنجی تکرار می‌شود و با کمک آن، می‌توانید درباره دوستان کودکان خود، با آن‌‌ها حرف بزنید.
در این‌جا تنها باید شخصیت و نوع رفتار کودک خود را در نظر بگیرید و با کمک آن، نکات مهمی به آن‌ها بگویید. اگر فرزندان شما کم‌رو و خجالتی هستند، آن‌ها را با دوست‌شدن با بقیه هم‌سن و سال‌های‌شان ترغیب کنید. می‌توانید از تفاوت شخصیت دوستان مختلف باب اسفنجی مثل پاتریک، اختاپوس یا سندی با آن‌ها صحبت کرده و درباره پذیرش تفاوت‌های دیگران، با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

4- پذیرش اشتباهات و یادگیری از آن‌ها

هیچ‌کس کامل نیست و این موضوع، باب اسفنجی را هم در بر می‌گیرد. بچه‌ها در هر قسمت جدید کارتون باب اسفنجی می‌بینند که این کاراکتر، یک خطا و رفتار اشتباه دارد و با کار نادرست خود، اطرافیان را ناراحت یا عصبانی می‌کند. موضوع مهم این است که باب اسفنجی هر بار، اشتباه خود را می‌پذیرد، از دیگران عذرخواهی می‌کند و سعی می‌کند کار اشتباه خود را جبران نماید.
این فرآیند، بارها و بارها در همه قسمت ها سریال باب اسفنجی تکرار می‌شود. تماشای چندین باره این اتفاق، به بچه‌ها یاد می‌دهد که پس از اشتباه‌کردن، باید چه کارهایی انجام دهند و شما نیز به‌عنوان والدین، می‌توانید این موضوع را بهتر و دقیق‌تر، برای فرزندان خود توضیح دهید.

5- تمسخر دیگران و تاثیر منفی این کار

باب اسفنجی گاه کارهای اشتباهی انجام می‌دهد، همان کارهايي که ممکن است در بچه‌ها نيز ديده شود. برای مثال گاهی اوقات نقاط ضعف دوستان خود را مسخره کرده و آن‌ها را ناراحت می‌کند. کارتون قدیمی باب اسفنجی با تکرار این موضوع در اپیزودهای مختلف خود از اولین فصل‌ها تا الان، شخصیت خاکستری و قابل درکی از باب اسفنجی، برای کودکان ساخته است. با توجه به همین مسئله، بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند کاراکتر باب اسفنجی را بپذیرند و می‌توانید با استفاده از این موضوع و با اشاره به شخصیت دوست‌داشتنی او، درباره تاثیر منفی آزار و اذیت دیگران، تمسخر بقیه، زورگویی و دیگر رفتارهای اشتباه کودکان در سنین مدرسه، با بچه‌ها حرف بزنید.
به آن‌ها بگویید که همه انسان‌ها، صفات خوب و بد دارند و باید با تقویت صفات خوب خود، انسان بهتری باشیم. در این بخش می‌توانید درباره تفاوت‌های ظاهری، رفتاری و نژادی، با کودکان گفت‌وگو کرده و به آن‌ها بگویید که هیچ کس، بر دیگران برتری ندارد. به آن‌ها یادآوری کنید که انجام یک کار نادرست، به معنای بد بودن آن‌ها نیست و همه در زندگی خود اشتباه می‌کنند، حتی باب اسفنجی!

تماشا و دانلود همه قسمت های کارتون باب اسفنجی با دوبله فارسی کامل در آفرینک

در آفرینک امکان پخش آنلاین باب اسفنجی با دوبله فارسی کامل وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید جدیدترین قسمت سریال باب اسفنجی را به‌صورت آنلاین و رایگان، برای کودکان خود پخش کنید. در اپليکيشن آفرينک نيز امکان پخش آنلاين و دانلود کارتون کامل SpongeBob با دوبله فارسی وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید اپیزودها را با فرزندان خود تماشا کنید. از فصل اول این کارتون سریالی گرفته تا فصل سیزدهم ، همیشه یک اتفاق خنده‌دار، جذاب و به‌شدت مهیج در جریان است که علاوه بر بچه‌ها، بزرگترها هم از دیدن آن شدیدا لذت خواهند برد.

اگر فرزند شما از تماشاي کارتون باب اسفنجي لذت برد، می‌توانيد کارتون کمپ کورال که درمورد سال‌های کودکی باب اسفنجی و پاتریک است را برای او در آفرينک پخش يا دانلود کنيد.