آفرینک
X

پت و مت (1976)

پت و مت

این کارتون جذاب و کمدی داستان دو نفر هست به اسم‌ های پت و مت . این دو نفر، معمولا با مشکلات و مسائل مختلفی مواجه میشن اما نحوه نگاه‌ شون به مساله ... ادامه متن

  • پیش نمایش
  • چک
  • 8.7 امتیاز
  • 3+ سال

معرفی پت و مت

این کارتون جذاب و کمدی داستان دو نفر هست به اسم‌ های پت و مت . این دو نفر، معمولا با مشکلات و مسائل مختلفی مواجه میشن اما نحوه نگاه‌ شون به مساله و حل کردن اون مشکل، خیلی جالبه. گاهی برای حل یه مساله ساده، راه حلی رو انتخاب می‌کنن که بسیار تعجب ‌آور و خنده داره. اما آیا این کارتون فقط برای خندوندن بچه هاس؟نه اصلا اینطور نیست. این کارتون که طرفدارای خیلی زیادی داره، علاوه بر جنبه طنزش، سعی می‌کنه یه نگاه خوشبینانه رو ارائه بده. در واقع این دو شخصیت، اونقدر خوش بین هستن که اصلا به این فکر نمی‌کنن ممکنه این مشکل رو نتونن حلش کنن. اونا با پشتکار فراوان و ارائه ایده‌های خلاقانه سعی می‌کنن به هر شکل ممکن، اون مشکل رو حل کنن. البته گاهی این راه‌حل خنده‌دار و غیرعقلانیه اما خب حداقل یه راه‌حله. پت و مت چند قسمته؟این کارتون تا به حال 91 قسمت‌اش پخش شده و معمولا هر قسمتی حدود 6 تا 9 دقیقه طول می‌کشه. البته تو سال 1995 کارگردان اصلی این کارتون از دنیا میره و این کار به مدت 8 سال متوقف می‌شه اما بعد دوباره تو سال 2002 قسمت جدید این کارتون پرطرفدار پخش می‌شه.

معرفی شخصیت‌های پت و مت :

این کارتون کلا دو تا شخصیت بیش‌تر نداره. پت: که لباس زرد رنگ با یه کلاه کوتاه می‌پوشه. مت:که یه لباس قرمز رنگ می‌پوشه و کلاه‌اش یه مقدار بلندتره. تفاوت فاحشی بین این دو شخصیت وجود نداره و هر دو یه نوع نگاه به حل مشکلات دارن. جوایز:این کارتون به جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی دعوت شده و جوایز زیادی هم دریافت کرده. مثلا تو جشنواره آنسی فرانسه چندین بار شرکت کرده و جوایزی هم تو سال‌های مختلف دریافت کرده. تو سال 1997 دو جایزه بهترین کارتون سریالی تلویزیونی و بهترین کارتون حرفه‌ای استاپ موشن رو دریافت کرد.