آفرینک
X

اسکوبی دو Scooby Doo (1969)

اسکوبی دو Scooby Doo

اسکوبی دو Scooby Doo درباره یک گروه از نوجوانان است که همراه با سگ غول‌پیکرشان یعنی اسکوبی دو، همیشه در حال سفر هستند و معماهای مختلف را با کمک هم حل می‌کنند! ادامه متن

  • آمریکا
  • 7.9 امتیاز

معرفی اسکوبی دو

کارتون‌های مشهور و ماندگار، کم نیستند و عناوین زیادی در دسته کارتون‌های بسیار محبوب و مشهور قدیمی قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها، اسکوبی دو است. بدون شک شما هم در زمان کودکی، سکانس‌های مختلفی از این کارتون جذاب را دیده‌اید و حالا اگر می‌خواهید این بار ماجراهای اسکوبی دو را همراه با فرزندان‌تان تماشا کنید، بهتر است ابتدا جزئیات کامل این کارتون و داستان تمام انیمیشن های اسکوبی دو را بدانید. برای این کار هم فقط باید تا آخر این مطلب با ما بمانید تا قبل از هر چیز، اول داستان کارتون‌های مختلف این مجموعه جذاب را با هم مرور کرده ، سپس کاراکترهای مجموعه اسکوبی را معرفی کرده و در آخر، پیام‌های مثبت این کارتون برای کودکان را به شما هم بگوییم!

داستان و ماجراهای اسکوبی دو

این دوستان جذاب، با کمک هم یک گروه حل پرونده‌های جنایی به اسم سازمان مخفی ساخته‌اند و در هر انیمیشن و سریال کارتونی خود، یک داستان جذاب و مهیج را با هم دنبال می‌کنند. اگر دقیقا نمی‌دانید که اسکوبی دو چند قسمت است و این گروه دوستان در هر برنامه کودک اسکوبی دو چه ماجراهایی دارند، این بخش برای شما است! در ادامه، داستان هر کدام از انیمیشن‌ها و کارتون‌های جذاب این گروه را به‌اختصار به شما هم می‌گوییم:

انیمیشن اسکوبی دو! نبرد نهایی شگی

در انیمیشن اسکوبی دو! نبرد نهایی شگی ، اسکوبی دو، ولما و بقیه بچه‌ها، برای یک استراحت چند روزه، به یک مزرعه زیبا می‌روند. آن‌ها می‌خواهند چند روز از کار فاصله بگیرند و حسابی استراحت کنند که اوضاع مثل همیشه، کمی تغییر می‌کند. چه تغییری؟ خب باید بگوییم که به طرز عجیبی، همه مردم از شگی می‌ترسند و از او فرار می‌کنند. همه چیز لحظه به‌لحظه بدتر می‌شود تا این‌که گروه اسکوبی دو متوجه حضور شبح عجیبی خواهند شد که دقیقا شکل شگی است! حالا بچه‌ها باید بفهمند این شبح کیست، در مزرعه چه می‌کند و چرا مردم تا این حد از او می‌ترسند!

انیمیشن اسکوبی دو : شمشیر و اسکوب

داستان انیمیشن اسکوبی دو : شمشیر و اسکوب با سفر گروه دوست‌داشتنی داستان ما به لندن شروع می‌شود. بچه‌ها به مکان‌های دیدنی مختلفی می‌روند و در یکی از قصرهای قدیمی و اسرارآمیز، یک اتفاق عجیب رخ می‌دهد. یک ساحره بدجنس یک دفعه ظاهر شده و با یک طلسم، همه بچه‌ها را به دوران قرون وسطی می‌برد! اگر می‌خواهید شخصیت های اسکوبی دو را در یک چالش عجیب در قصرهای اسرارآمیز و کهن ببینید و از آن مهم‌تر، متوجه شوید که چطور  این گروه به زمان حال بر می‌گردند، باید هر چه سریع‌تر این انیمیشن را با فرزندان‌تان تماشا کنید!

انیمیشن حقه یا هدیه اسکوبی دو

در شب هالووین، همه چیز عجیب می‌شود و اتفاقات اسرارآمیز و شگفت‌انگیز، یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. گروه اسکوبی دو، در همان لحظات اول جشن متوجه می‌شوند که یک گروه درست با چهره‌هایی مشابه آن‌ها، در شهر حضور دارند و در حال خرابکاری هستند. از طرف دیگر، یک نفر همه آدم‌های بدجنس دستگیر شده را آزاد کرده و از آن بدتر این‌که یک گروه شبح‌های شرور هم به شهر آمده‌اند! حالا و با این شرایط، گروه محبوب ما باید بتوانند همه این مشکلات را حل کنند و شب هالووین را نجات دهند. فکر می‌کنید موفق خواهند شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال کافیست تماشا انیمیشن حقه یا هدیه اسکوبی دو را همراه فرزندتان شروع کنید!

انیمیشن اسکوبی دو و بتمن : شجاع و جسور

این کارتون از مجموعه Scooby Doo، داستان عجیب و جذابی برای همه علاقه‌مندان دنیای ابرقهرمان‌ها دارد. این بار و در انیمیشن اسکوبی دو و بتمن : شجاع و جسور ، به گاتهام سیتی مشهور، حمله شده است و ابرقهرمان شهر یعنی بتمن، به کمک یک گروه قوی و ماهر نیاز دارد. بله درست حدس می‌زنید! سازمان مخفی یا همان گروه اسکوبی دو، این بار همراه با بتمن به گاتهام سیتی می‌روند و سعی دارند که در مقابل کریمسون کلارک، از شهر محافظت کنند! شما فکر می‌کنید موفق خواهند شد؟

انیمیشن اسکوب

یک موجود بدجنس و شرور یعنی دیک دستردلی، می‌خواهد اسکوبی را دستگیر کند! البته که شگی و بقیه دوستان اسکوبی، اصلا اجازه چنین کاری به او نخواهند داد و با تمام توان مقابل او ایستادگی می‌کنند. هرچند که این بار، به کمک یک نفر دیگر هم نیاز خواهند داشت و از ابرقهرمان محبوب یعنی فالکان، کمک می‌گیرند. حالا اگر می‌خواهید بدانید که در ادامه انیمیشن اسکوب چه اتفاقاتی رخ خواهند داد، بهتر است هر چه سریع‌تر تماشای این کارتون را با بچه‌ها شروع کنید!

انیمیشن لگو اسکوبی دو : انفجار ساحل

یکی از جذاب‌ترین کارتون های لگو اسکوبی یعنی انیمیشن لگو اسکوبی دو : انفجار ساحل ، با حضور گروه سازمان مخفی در ساحل شروع می‌شود. شگی و بقیه دوستان، قصد دارند برای جشن گرفتن، به ساحل بروند که مثل همیشه، با یک معمای عجیب و اسرارآمیز روبه‌رو خواهند شد. آن‌ها متوجه می‌شوند که یک گروه از شبح‌های دزد دریایی، به شهر حمله کرده‌اند و مردم را اذیت می‌کنند! حالا و در این شرایط، بچه‌ها باید بفهمند که این شبح‌ها چه کسانی هستند و چطور می‌توانند آن‌ها را از شهر دور کنند. کار سختی است، نه؟

انیمیشن اسکوبی دو ! نقاب شاهین آبی

اسکوبی دو و شگی در انیمیشن اسکوبی دو ! نقاب شاهین آبی ، برای دیدن ابرقهرمان داستان‌های کمیک مورد علاقه‌شان، به یک رویداد مهیج رفته‌اند. البته که مثل همیشه، در محل برگزاری فستیوال، یک اتفاق عجیب رخ داده است. بازیگر نقش اول فیلم، تغییر کرده و شاهین آبی، تصمیم دارد که از هالیوود انتقام بگیرد! از طرف دیگر، یک موجود شرور هم به محل برگزاری فستیوال حمله کرده و همه بازدیدکننده‌ها را می‌ترساند، حالا و با این شرایط، گروه سازمان مخفی باید هر چه سریع‌تر این موجود بدجنس را دستگیر کنند و آرامش را به شهر برگردانند!

انیمیشن اسکوبی دو : هالیوود جن زده

با وجود اشتهای فوق‌العاده اسکوبی دو و شگی، عجیب نیست که این دو توانسته‌اند که مسابقه همبرگرخوری را برنده شوند. جایزه این مسابقه هم بلیط رفت و برگشت به استودیوهای فیلم‌های ترسناک در هالیوود است! البته که باید بدانید این استودیوهای قدیمی، توسط جن‌ها و اشباح عجیب، تسخیر شده‌اند و حالا گروه سازمان مخفی باید با کمک هم، راز این اشباح را کشف کنند. انیمیشن اسکوبی دو : هالیوود جن زده یکی دیگر از کارتون های لگو اسکوبی دو است که باید هر چه سریع‌تر با فرزندان‌تان، آن را تماشا کنید!

کارتون اسکوبی دو

این بار شخصیت های اسکوبی دو یک ماجراجویی تازه دارند. شگی، اسکوبی دو، دافنه، ولما و فرد، سوار ون سبز رنگ خود شده‌‌اند و در کارتون اسکوبی دو ، سفرهای مهیجی را شروع خواهند کرد. آن‌ها سفر جاده‌ای خود را آغاز کرده و هر جا که یک معمای غیر قابل حل وجود داشته باشد، حاضر می‌شوند تا با کمک همدیگر، جواب معماهای عجیب را کشف کنند.

کارتون اسکوبی دو حدس بزن کیه

داستان‌های عجیب و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی، هر روز ادامه دارند و هیچ‌کس به جز گروه سازمان مخفی، نمی‌تواند آن‌ها را حل کند! به همین خاطر در کارتون اسکوبی دو حدس بزن کیه، همه بچه‌ها یعنی فرد، دافنه، ولما، شگی و از همه مهم‌تر اسکوبی دو، وارد عمل خواهند شد! آن‌ها هر بار یک ماموریت جدید دارند و با کمک همدیگر و البته بقیه افراد مشهوری که هر بار در هر ماموریت سر می‌رسند، باید راز اتفاقات عجیب را پیدا کنند!

انیمیشن اسکوبی دو بازگشت به جزیره زامبی ها

این بار بچه‌ها به هیچ عنوان قصد ندارند که وارد یک ماموریت تازه شوند و تنها برای استراحت و دور شدن از همه تنش‌ها، به یک جزیره زیبا، آرام و خوش آب‌وهوا، سفر خواهند کرد. با ورود گروه اسکوبی دو به جزیره، بچه‌ها احساس می‌کنند که قبلا به آن‌جا سفر کرده‌اند و متوجه می‌شوند که پا به جزیره زامبی‌ها گذاشته‌اند. جایی که هنوز راز حضور زامبی‌های آن‌جا را کشف نکرده‌اند و حالا در این شرایط، باید یک بار و برای همیشه، جواب معمای عجیب این جزیره را پیدا کنند!

انیمیشن اسکوبی دو : اهریمن خاموش

شخصیت های اسکوبی دو این بار یک ماموریت مهیج دیگر دارند. همه اعضای گروه به شهر جدیدی رفته‌اند تا در مسابقات WWE شرکت کنند. درست مثل همیشه، این بار هم یک اتفاق عجیب رخ می‌دهد و بچه‌ها متوجه حضور یک روح شرور می‌شوند! روح شروری که قصد دارد با یک برنامه‌ریزی کامل و دقیق، همه شهر و میدان مسابقه را از بین ببرد. حالا فرد، دافنه، ولما، شگی و اسکوبی دو همراه جان سینای مشهور، باید سعی کنند که در انیمیشن اسکوبی دو : اهریمن خاموش، روح را متوقف کرده و اجازه نابود کردن شهر را به او ندهند!

انیمیشن اسکوبی ! هیولای دریاچه

اسکوبی دو و شگی همراه با بقیه بچه‌ها، در مزرعه عموی دافنه کارهای تابستانی پیدا کرده‌اند و قرار است کمی از ماموریت‌های مهیج خود فاصله بگیرند. البته که مزرعه محل کار گروه، در کنار دریاچه اسرارآمیزی است که یک هیولای مخفی، در آن‌جا زندگی می‌کند. درست مثل همیشه، بچه‌ها در انیمیشن اسکوبی ! هیولای دریاچه، باید از مهارت‌های کارآگاهی خود استفاده کرده و معمای دریاچه و هیولا را کشف کنند.

البته که این عناوین، تمام لیست سینمایی های اسکوبی دو نبودند و عناوین بسیار بیشتری در تاریخ ساخت این کارتون وجود دارد. همه این کارتون‌ها و انیمیشن‌ها، با حضور شخصیت های کارتون اسکوبی دو ساخته شده‌اند. در ادامه کاراکترهای مهم مجموعه اسکوبی دو را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی کاراکترهای اسکوبی دو

اسکوبی دو، از چند نوجوان و یک سگ به اسم اسکوبی دو تشکیل شده است و هر کدام از اعضای گروه، شخصیت منحصر به‌فرد خود را دارد که در ادامه، هر کدام را به شما هم معرفی خواهیم کرد:

اسکوبی دو

یک سگ قهوه‌ای با جثه خیلی بزرگ است که مثل دوست خود یعنی شگی، خیلی زود می‌ترسد، همیشه گرسنه است و اصلا علاقه‌ای به کمک به بقیه ندارد! البته که دوستان همیشگی‌اش یعنی ولما، دافنه و فرد جونز، او را به کمک کردن تشویق کرده و در ازای کمک به بقیه، بیسکوییت‌های خوشمزه‌ای به او می‌دهند.

شگی

یک پسر نوجوان بامزه است که درست مثل اسکوبی دو، اشتهای خیلی زیادی دارد، سریع می‌ترسد و همیشه در موقعیت‌های خطرناک، ترجیح می‌دهد خیلی زود از صحنه فرار کند!

دافنه

دافنه یکی از دختران نوجوان گروه است که با توانایی‌های دفاع شخصی و مهارت‌های کاراته، می‌تواند از خود و دوستان‌اش دفاع کند. دافنه خیلی سریع قفل‌ها را با کمک لوازم شخصی خود باز می‌کند و یکی از اعضای مهم و ارزشمند گروه است!

ولما

ولما عضو به‌شدت باهوش، کتاب‌خوان و عاشق حل کردن معماهای مختلف است. او علاوه بر هوش زیاد، بسیار قوی بوده و به‌خوبی می‌تواند در مبارزه‌های مختلف، از گروه‌شان محافظت کند.

فرد جونز

رهبر و یکی از خلاق‌ترین اعضای گروه، فرد جونز است. او همیشه تله‌های عجیب و جالب می‌سازد که متاسفانه اسکوبی دو یا شگی، به‌اشتباه آن‌ها را فعال می‌کنند.

کودکان پس از تماشا مجموعه اسکوبی دو چه چیزهایی یاد می‌گیرند؟

داستان اسکوبی دو همیشه سکانس‌های جذاب و خنده‌داری برای بچه‌ها دارد و کودکان با تماشای هر انیمیشن و کارتون آن، حسابی سرگرم می‌شوند. علاوه بر سرگرمی و طنز، این کارتون نکات آموزنده و مهمی هم برای مخاطبان عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم پس از پخش مجموعه اسکوبی دو برای کودکان و اتمام هر انیمیشن، حتما درباره موارد مهم زیر با بچه‌ها صحبت کنید:

همکاری با هم

مهم‌ترین نکته انواع کارتون‌ها و تمام سینمایی های اسکوبی دو، همکاری همه اعضای گروه با یکدیگر است. کودکان با تماشا این کارتون، با اهمیت همکاری با یکدیگر، در کنار هم ماندن در شرایط سخت و کمک به هم، به‌خوبی آشنا می‌شوند. پس از اتمام کارتون، شما هم می‌توانید به این بخش اشاره کرده و کودکان را به انجام کارهای تیمی و گروهی، تشویق کنید.

شخصیت متفاوت اعضای گروه

نکته مهمی که در مجموعه Scooby Doo به چشم می‌خورد، شخصیت متفاوت و منحصر به‌فرد هر کدام از بچه‌ها است. کودکان با تماشای این کارتون متوجه می‌شوند که این تفاوت در روحیات و اخلاق اعضای گروه، اصلا نکته منفی نیست. بلکه به این شکل، هر کدام از بچه‌ها بخشی از وظایف متناسب با روحیات خود را برعهده می‌گیرند و خیلی سریع‌تر و بهتر، به اهداف گروهی خود می‌رسند. درباره این موضوع با هم گفت‌وگو کرده و به بچه‌ها بگویید که متفاوت بودن، اصلا نکته بدی نیست و دنیا با همین تفاوت‌ها، قشنگ شده است.

اهمیت مهارت حل مسئله

بچه‌ها با تماشا تمام انیمیشن‌ها و برنامه کودک اسکوبی دو، مدام با فرآیند ایجاد یک مشکل یا معما و تلاش برای حل آن، مواجه می‌شوند. تاکید بر مهارت حل مسئله کاراکترهای مختلف، باعث شده که کودکان به‌خوبی از اهمیت این مهارت آگاه شده و ذهن آن‌ها نیز برای اجرای رفتار مشابه، تقویت شود. درباره این بخش با هم حرف بزنید و روش‌های حل مسئله توسط کاراکترهای اسکوبی دو را بررسی کنید. از فرزندان‌تان بخواهید که روش‌های جدیدی برای حل مشکلات مطرح شده در کارتون، ارائه دهند و با این تکنیک، خلاقیت ذهن آن‌ها را افزایش دهید.

ناامید نشدن در مسیر رسیدن به اهداف

گروه اسکوبی دو هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوند و با وجود همه موانع، چالش‌ها، مشکلات و شکست‌ها، به مسیر خود ادامه خواهند داد. تکرار این موضوع به کودکان یاد می‌دهد که شکست‌خوردن، بخشی از مسیر رسیدن به هدف است و نباید با اولین مانع، از رسیدن به اهداف خود ناامید شوند.

تقابل خیر و شر

در لیست انیمیشن های اسکوبی دو، ده‌ها عنوان متنوع وجود دارد که در داستان همه آن‌ها، تقابل خیر و شر به‌بهترین شکل ممکن به کودکان نشان داده شده است. درباره این بخش نیز با بچه‌ها صحبت کنید و به آن‌ها بگویید که هر انتخاب انسان‌ها، می‌تواند او را در سمت مثبت یا منفی قرار دهد. البته راه بازگشت به مسیر خوب، همیشه وجود دارد و بچه‌ها باید بدانند که حتی بهترین آدم‌ها هم گاهی اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که با انتخاب‌های صحیح، دوباره به مسیر درست زندگی‌شان برگردند.

تماشای آنلاین مجموعه کارتون های اسکوبی دو با دوبله فارسی کامل در آفرینک

در این مطلب اسم کارتون های اسکوبی دو را با هم مرور کردیم و خلاصه کوتاهی از هر کدام به شما گفتیم. حالا فقط باید به شما یادآوری کنیم که امکان تماشای آنلاین کارتون اسکوبی دو با دوبله فارسی کامل در آفرینک وجود دارد. می‌توانید این کارتون را آنلاین و رایگان، برای کودکان پخش کنید. علاوه بر این، امکان دانلود برنامه کودک اسکوبی دو با دوبله فارسی کامل از اپلیکیشن آفرینک هم فراهم شده است. می‌توانید این کارتون را پس از دانلود، به‌صورت آفلاین با بچه‌ها و بقیه اعضای خانواده تماشا کرده و از دیدن گروه سازمان مخفی و ماموریت‌های جذاب آن‌ها، حسابی لذت ببرید!