آفرینک
X

کتاب زندگی The Book of Life (2014)

کتاب زندگی The Book of Life

انیمیشن کتاب زندگی The Book of Life ماجرای زندگی سه جوان به اسم‌های مانولو، خواکین و دختری به اسم ماریا است که در معرض یک اتفاق عجیب قرار می‌گیرند! ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • آمریکا
  • 7.2 امتیاز
  • 2+ ساعت
  • دوبله
  • 7+ سال
  • FHD

معرفی کتاب زندگی

دنیا پر از انواع داستان‌های عجیب و غریب است و در کتاب زندگی، همه قصه‌های دنیا نوشته شده‌اند. این قصه و این انیمیشن، درباره مانولو، خواکین و ماریا است که از بچگی با هم دوست بودند. البته این دوستی کم‌کم تغییر می‌کند، چون هر کدام از این سه کودک، باید در جوانی یک مسیر متفاوت را برای خود انتخاب کند. با وجود این تفاوت‌ها، پس از سال‌ها، وقتی هر سه به شهر کوچک‌شان یعنی سن آنجل برمی‌گردند، خواکین و مانولو هر دو تصمیم می‌گیرند از ماریا خواستگاری کنند و از این‌جا به بعد، اوضاع حسابی به هم می‌ریزد!

داستان انیمیشن سینمایی کتاب زندگی

ماریای جوان، برای انتخاب یکی از این دو نفر به‌شدت مردد است و در همین اوضاع، الهه سرزمین خاطره‌ها یعنی لامورتا همراه با همسرش زیبالبا که الهه سرزمین فراموش‌شده‌ها است، به زمین می‌آیند و این ماجرا را می‌بینند. هر کدام از آن‌ها، روی یکی از پسرها و ازدواج او با ماریا، شرط می‌بندد و زیبالبای فریبکار، با یک تقلب، باعث می‌شود که مانولو شرط را باخته و به سرزمین مردگان برود و خودش شرط را ببرد. مانولو در آن‌جا، مادر و بقیه اعضای خانواده‌اش را می‌بیند و متوجه می‌شود که زیبالبا چه بلایی سر او آورده است. مانولو که به‌شدت عصبانی شده، باید بتواند با یک برنامه‌ریزی دقیق، اوضاع را درست کند، خشم خود را کنترل کرده، به دنیای زنده‌های برگردد و دوباره ماریا را ببیند. فکر می‌کنید موفق خواهد شد؟

جزئیات مهم کارتون کتاب زندگی با دوبله فارسی

انیمیشن جذاب The Book of Life درباره یکی از مهم‌ترین جشن‌های مکزیک یعنی روز مردگان است. این جشن سنتی، با انواع موسیقی‌های شاد، لباس‌های رنگی و تزئینات جذاب، برگزار می‌شود و به شکل زیبایی تمام این مشخصه‌ها در این انیمیشن نیز وجود دارند.
داستان این کارتون کاملا کودکانه روایت شده است و بچه‌ها با دیدن آن، علاوه بر لذت بردن از ماجراجویی‌های کاراکترهای اصلی، می‌توانند چیزهای زیادی هم یاد بگیرند. کارتون کتاب زندگی 1 ، با استقبال زیادی مواجه شد. اما هنوز خبری از ساخت انیمیشن کتاب زندگی 2 تا آخر سال 2022 نشده‌است. شما می‌توانید از تماشا کارتون کتاب زندگی با دوبله گلوری همراه با بچه‌ها لذت برده و این فرصت را در اختیارشان بگذارید که همه جزئیات مهم این انیمیشن را درک کنند و سپس درباره مهم‌ترین بخش‌های این کارتون، با هم گفت‌وگو کنید.

پیام های مثبت انیمیشن The Book of Life برای بچه ها

تماشا انیمیشن کتاب زندگی برای کودکان بالای 7 سال کاملا مناسب است. در این کارتون، پیام‌های مثبت مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، شامل موارد زیر هستند:

  • شناخت اعتقادها، آیین، رسوم و فرهنگ دیگر جوامع؛

  • باور به خود و تلاش برای رسیدن به اهداف؛

  • بررسی درگذشت والدین یا اعضای خانواده.

بچه‌ها در این کارتون، با کاراکترهای اصلی وارد ماجرایی می‌شوند که به‌راحتی می‌توان با گفت‌وگو، آن را حل کرد؛ اما دو کاراکتر پسر، دوئل را ترجیح می‌دهند. می‌توانید در این بخش درباره دوئل‌کردن و فراوانی آن در گذشته و البته روش اشتباه حل مشکلات با خشونت، با کودکان صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید که معایب این کار را بگویند و  از بچه‌ها بپرسید که چه راه‌حل‌های جایگزینی را می‌توانند پیشنهاد دهند. به آن‌ها کمک کنید که با معایب استفاده از خشونت آشنا شوند و راه‌حل‌های بهتر مثل گفت‌وگو و یافتن راه‌کارهای منطقی را به آن‌ها آموزش دهید.
همه ماجرای این کارتون، درباره یکی از مهم‌ترین جشن‌های مکزیک یعنی روز مردگان است. از این موضوع کمک گرفته و فرزندان‌تان را با آیین و رسوم دیگر فرهنگ‌ها و جوامع، آشنا کنید. کنار هم درباره این جشن‌، جست‌وجو کنید و با این روش، بچه‌ها را به شناخت دیگر فرهنگ‌ها، ترغیب نمایید.
می‌توانید از موضوع این کارتون کمک گرفته و درباره درگذشت انسان‌ها، با زبان کودکانه، با بچه‌ها صحبت کنید. این بخش برای کودکانی که به‌تازگی با فوت یکی از اطرافیان مواجه شده‌اند، کمک کننده خواهد بود. ارزش‌های مهم کارتون کتاب زندگی شامل این موارد هستند:

  • شجاعت؛

  • مهربانی و خوش‌قلبی؛

  • بخشندگی.

تماشا و دانلود انیمیشن کتاب زندگی با دوبله فارسی کامل در آفرینک

در آفرینک امکان تماشا The Book of Life با دوبله فارسی کامل فراهم شده است و می‌توانید این انیمیشن جذاب و سینمایی را به‌صورت رایگان و آنلاین، برای فرزندان‌تان پخش کنید. علاوه بر پخش آنلاین، امکان دانلود کارتون کتاب زندگی با دوبله فارسی کامل از اپلیکیشن آفرینک وجود دارد و می‌توانید پس از دانلود، آن را به‌صورت آفلاین با بچه‌ها و بقیه اعضای خانواده خود، تماشا کنید. انیمیشن کتاب زندگی به همه مخاطبان یادآوری می‌کند که باید در موقعیت‌های حساس، به احساس قلبی خود اعتماد کرده و مسیر خود را بر اساس آن پیدا کنند.

اگر فرزند شما از تماشا انیمیشن کتاب زندگی لذت برد، پیشنهاد می‌کنیم انیمیشن کوکو و انیمیشن عروس مرده را برای او در آفرینک پخش یا دانلود کنید.