آفرینک
X

والاس و گرومیت Wallace & Gromit

والاس و گرومیت Wallace & Gromit

والاس و گرومیت Wallace and Gromit جزو انیمیشن های خمیری Clay animation هست. انقدر ساخت این نوع از انیمیشن سخت هست که موردهای زیادی نداریم که بهتون بگم اونها ... ادامه متن

  • انگلستان
  • دوبله
  • 7+ سال

معرفی والاس و گرومیت

والاس و گرومیت Wallace and Gromit جزو انیمیشن های خمیری Clay animation هست. انقدر ساخت این نوع از انیمیشن سخت هست که موردهای زیادی نداریم که بهتون بگم اونها رو ببینید، پس فعلن با همین مجموعه والاس و گرومیت که محصول کشور انگلستان هست شروع کنیم.

این دو تا شخصیت برای اولین بار توسط نیک پارک Nick Park توی استودیوی آردمن انیمیشنز Aardman Animations خلق شد. این آردمن انیمیشن جزو استودیوهای خفن هست، از کارهای دیگه ای که ساخته میتونید انیمیشن بر آب رفته و فیلم بره ناقلا رو ببینید. تکنیکی هم که برای ساخت والاس و گرومیت و بره ناقلا استفاده میشه استاپ موشن stop-motion هست. یعنی عروسک ها رو ذره ذره تکون میدن و ازشون عکس میگیرن و بعد عکسها رو کنار هم میگذارن تا یک فیلم کامل از توش در بیاد. حالا متوجه شدید که چرا میگم خیلی سخت هست و انیمیشن های کمی با این تکنیک داریم؟

اولین قسمتی که با این دو تا شخصیت ساخته شد یک روز دور از زمین  A Grand Day Out هست که تونست جایزه بهترین انیمیشن کوتاه سال 1990 اسکار رو ببره. بعد از اون هم قسمت های دیگه ای با شرکت اونها ساخته شد که همه شون رو میتونید در آفرینک ببینید. نفرین خرگوشی هم یک انیمیشن بلند بود که اون رو هم در آفرینک میتونید ببینید.

شخصیت های مجموعه والاس و گرومیت Wallace and Gromit

والاس حتی یک آدرس پستی هم داره در عوض هیچوقت فامیلی اون رو نمیفهمیم چی هست. لباس هایی که میپوشه همیشه یک شکل هست، یک پیرهن سفید و جلیقه سبز و کراوات قرمز، عاشق پنیر هم هست، همه مدلش رو دوست داره.

گرومیت همونطوری که سگ والاس هست بهترین دوستش هم هست. شما هم اگه سگی به باهوشی اون که از دانشگاه داگوارتز Dogwarts University فارغ التحصیل شده داشتید حتمن به عنوان بهترین دوستتون انتخابش میکردید.