آفرینک
X

مدفن کرم های شب تاب Grave of the Fireflies (1988)

مدفن کرم های شب تاب Grave of the Fireflies

انیمیشن مدفن کرمهای شب تاب Grave of the Fireflies یکی از بهترین ولی غم انگیزترین فیلمهای استودیو جیبیلی Studio Ghibli هست. داستان کودکانی که درگیر جنگ میشن. ... ادامه متن

  • برای تماشا، وارد حساب کاربری خود شوید
  • ژاپن
  • 8.5 امتیاز
  • 1+ ساعت
  • دوبله
  • 15+ سال
  • HD

معرفی مدفن کرم های شب تاب

انیمیشن مدفن کرمهای شب تاب Grave of the Fireflies یکی از بهترین ولی غم انگیزترین فیلمهای استودیو جیبیلی Studio Ghibli هست. داستان کودکانی که درگیر جنگ میشن. روزهای کودکی که باید به بازی کردن و شادی بگذره صرف فرار کردن از دست بمب ها و تفنگها میشه. ستسوکو Setsuko و سیتا Seita خواهر و برادری هستن که مادرشون رو در حمله هواپیماهای آمریکایی در جنگ جهانی دوم از دست میدن. پدرشون هم قبل از این در میدان جنگ کشته شده. سیتا که برادر بزرگ تر هست و باید از خواهرش مراقبت کنه تصمیم میگیره پیش خاله شون برن. خاله تنها کسی هست که برای اونها مونده ولی در زمان جنگ حتی به خونه خاله هم نمیشه رفت. هر کسی غم و اندوه خودش رو داره و فرصتی برای نگه داری و مراقبت از دیگران نمیمونه. سیتا وقتی که سردی رفتار خاله اش رو میبینه تصمیم میگره اون خونه رو ترک کنن و توی یک پناهگاه زندگی کنن. حالا مشکلات خیلی بزرگتر خودشون رو نشون میدن. گرسنگی چیزی هست که هیچوقت دست از سرشون بر نمیداره. اونها باید دنبال غذا پیدا کردن باشن ولی در یک کشور جنگ زده کسی حواسش به بچه ها نیست. سرما و مریضی و حمله هواپیماها و اتفاقات ناخوشایند دیگه هم به سختی های زندگی این خواهر و برادر اضافه میشه. تمام چیزی که اونها دارن عشق و محبتشون به همدیگه است و البته کرمهای شب تاب. تنها چیزی که اونها رو شاد میکنه و براشون زندگی رو قابل تحمل همین کرمهای شب تاب هست. وقتی که نور درخشان و سرزنده اونها هر شب شروع به نورافشانی میکنه. انگار که هیچ خبری از گرسنگی و سرما و بیماری و از دست دادن خانواده ندارن. میدرخشن تا شب رو زیبا و قابل زندگی کنن. اگه میخواید یک فیلم سرشار از عشق خانوادگی و ایثار و محبت ببینید پس وقت رو از دست ندید و همین الان به تماشای این کارتون درام و جنگی بشینید.

جزئیات ساخت انیمیشن مدفن کرمهای شب تاب Grave of the Fireflies

کارگردان این انیمیشن ایسائو تاکاهاتا Isao Takahata هست. کارتون مدفن کرمهای شب تاب محصول کشور ژاپن هست و زبان اصلیش هم ژاپنی ولی شما در آفرینک میتونید دوبله فارسی اون رو ببینید.